Časté otázky

  • Co mám dělat pro přijetí mého nejbližšího na lůžko?
    • Pacient je hospitalizován na akutním lůžku.

    Ošetřující lékař nemocnice vyplní formulář Žádost o přijetí do LDN a odešle na naše faxové číslo.

    Podmínkou přijetí je negativní test na covid-19, ne starší než 48 hodin, nebo potvrzení o očkování.

    • Pacient je hospitalizován v jiné, vzdálené nemocnici následné péče a rodina si přeje mít pacienta blízko bydliště.

    Pokud zdravotní důvody hospitalizace trvají, ošetřující lékař nemocnice výplni formulář Žádost o přijetí do nemocnice a odešle na naše faxové číslo.

    Podmínkou přijetí je negativní test na covid-19, ne starší než 48 hodin, nebo potvrzení o očkování.

    • Pacient je v domácí péči.

    Žádost o přijetí vyplní praktický lékař a odešle na naše faxové číslo nebo e-mail. 

    Podmínkou přijetí je negativní test na covid-19, ne starší než 48 hodin, nebo potvrzení o očkování.

  • Jak je zajištěno stravování?

    Dle ordinace lékaře má pacient určenu dietu, eventuálně speciální výživové přípravky. Jídlo je několikrát denně dováženo v termoboxech.

  • Alkoholické nápoje a kouření?

    Jsou zakázané zákonem ve všech zdravotnických zařízeních.

  • Mohu do areálu vozidlem?

    U vjezdu do areálu je instalována značka zákazu vjezdu a platí režim pro místní úpravu silničního provozu ve správním obvodu Praha 6, protože docházelo k blokování komunikací a sanitní vozy nemohly projíždět. Zákaz vjezdu neplatí pro držitele průkazu ZTP s označením na vozidle. Areál je kontrolován městskou policií Prahy 6 s příslušnými oprávněními. Výjimky v podobě povolení ke vjezdu ve výjimečných případech povoluje ředitel.

  • Kdy jsou návštěvní hodiny?

    1. Návštěvní hodiny na odděleních jsou od 15:00 do 18:00 hodin.
    2. Návštěvy pro mobilní pacienty mimo prostory oddělení (vestibul, park) jsou možné během celého dne.
    3. Areál nemocnice je otevřen od 7:00 do 19:00 hodin.

  • Proč má babička na posteli obě postranní zábrany?

    Jednu zábranu si přeje v podstatě každý pacient, protože mu pomáhá v pohybu na lůžku. Druhou zábranu ordinuje ošetřující lékař a zaznamená v dokumentaci pacienta, a to jen u neklidných pacientů, kde hrozí pád z lůžka. Jakmile se zdravotní stav zlepší, druhá zábrana je odstraněna.

  • Co není vhodné brát do nemocnice?

    Cennosti, šperky, větší finanční obnosy, v případě nutnosti doporučujeme uložit je do ústavního trezoru. Mobilní telefony doporučujeme u pacientů, jejichž zdravotní stav jim umožňuje kontrolu telefonu, a i v tomto případě jsou vhodnější starší a levnější přístroje vzhledem k tomu, že nemůžeme ručit za volně přístupné věci.

  • Co si pacient má vzít s sebou do nemocnice?

    Občanský průkaz a průkaz pojištěnce. Základní hygienické pomůcky, jako jsou zubní kartáček a pasta, mýdlo, šampon. Většina pacientu se cítí lépe, pokud mají na sobě osobní noční košili nebo pyžamo, župan a ručník. Bohužel nejsme schopni zajistit praní tohoto prádla, jelikož naše zařízeni pere dodavatelsky a toto prádlo se opakovaně ztrácelo.

  • Mohu přinést do nemocnice potraviny?

    Není vhodné přinášet pokrmy podléhající rychlé zkáze, jako jsou šlehačka nebo majonéza, nebo pokrmy narušující léčebnou dietu, jako jsou například sladkosti u diabetiků. Vhodné potraviny označené jménem pacienta můžete uložit do lednic pro pacienty, které jsou na každém oddělení.

  • Ubytování

    Pacient má možnost být umístěn na nadstandardním jednolůžkovém nebo dvojlůžkovém pokoji. Dále jsou k dispozici 3-lůžkové pokoje a vícelůžkové pokoje, které jsou obsazené dle potřeby péče (např. vícelůžkové zvýšené ošetřovatelské péče). Všechny pokoje jsou vybaveny wifi, ledničkou, televizí a elektricky ovládaným lůžkem.